csütörtök, március 29, 2007

Brisbane

Forras: www.101box.com Tegnap delelott ertem ide, Brisbane-be. Egy fura hostelben lakom, ket kilometerre a belvarostol, Spring Hill-ben. Tobb okbol is fura, pl. mert roppant hangulatos ugyan, csak epp az eddigi leggyalazatosabb furdoszobakkal itt talalkoztam, viszont a lakok tobbsege japan es koreai fiatal, egy csomo feliratot el sem tudok olvasni.
Tegnap alig futotta erombol valamire, leginkabb a botanikus kertben aludtam, (koran volt a reggel fel negyes ebreszto,) de ma azert megiscsak eljutottam a Lone Pine Koala Sanctuary-be. Kepesek voltak Guiness rekord-ra nevezni, amit el is nyertek, mint a vilag legnagyobb koala rezervatuma. Ehhez eleg volt 130 vicces macko. Persze vannak mas allataik is, nehany kengurufaj (wallaby-k is vannak, de ilyen finomsagokkal nekunk nem muszaj foglalkozni, egy europainak az is csak kenguru, bar pont wallaby van a pesti allatkertben is, s ha jol emlekszem, akadnak ott kenguruk is :) wombatok, dingok, hullok, madarak, nem akarom mindet felsorolni, bocs. Valahol kell legyen tasman ordoguk is, de nem talalkoztunk ossze. lehet hogy csak a weben tartanak belole egy virtualis peldanyt. Persze hogy vannak birkaik is, ha netan nem lattam volna eleget beloluk Uj-Zelandon, itt potolhattam volna.
Nyugis hely, konnyeden el lehet ott pihengetni fel napig is: a koalaktol senki nem var izgaga mocorgast, de a kenguruk is csak ritkan, tessek-lassek ugrandoztak korulottunk. Inkabb csak heveresztunk az arnyekban. Majd' 30 fok volt, en sem ugraltam.
Ezt a kepet azert valasztottam, hogy tudjam, van a kozelben oceanpart is, bar lehet hogy nem jutok el oda holnap (a belvarostol vagy 10-15 km-re van a legkozelebbi ertekelheto strand, ez busszal fel ora is lehet). Ha itt nem, hat majd Sydney-ben belelogatom a labam, meg ha ott mar nagyon hideg is lesz (25 fok arnyekban).

Nincsenek megjegyzések: