péntek, március 09, 2007

Palmerston* North...

... a var neve, mely vendegli a kiralyt. Nem, nem tudom miert irtam ezt a mondatot. Nincs itt egy var sem, en sem vagyok kiraly, s meg csak aranyat sem talaltak a kornyeken. :)
Probaltam valami fotot keresni a varos nevevel, de csufos kudarcot vallottam. Alig masfeltucat talalat, egyik sem ide valo. Ellenben, ha a Massey University-re keresek, akkor mar mas a helyzet. A Lonely Planet egy mondattal intezi el a varost, amiben szerepel az egyetem, a tejipar es a szeleromuvek. Kulonben a Wikipedia sem ir a hatvanezres varosrol semmit. Hol vannak a lokalpatriotak? Vegulis igazuk van, hisz a varos mersekelten izgalmas, viszont itt van az orszag legnagyobb egyetemenek nagyobbik resze. (Kb 20.000 diakkal).
Tegnapelott ertem ide, a szeleromuveket aznap csak messzirol, tegnap mar kozelebbrol is megneztem (legalabb szaz van itt beloluk, vagy tan szazotven is?) De nem miattuk jottem ide, hanem egy itt elo kiwi ismerosom miatt, s ugy tunik, itt ragadok par napig. Pedig nagyon ketyeg az ora, lehet hogy kevesebb, mint ket hetem van Uj-Zelandbol, de a hatralevo ido mar ugyis keves az eszaki szigetre. Tul sok, tul nagy, tul szep. Majdcsak beosztom valahogy, s hagyok latnivalot legkozelebbre is. Mintha csak a szomszedban lenne, s barmikor idejohetnek, hehe.
Hopp, majd elfelejtettem Wellingtont, a fovarost, ahol masfel napot toltottem. Nem sok. Tulajdonkepp csak a Parlamentet neztem meg (kivulrol) es a Te Papa Tongarewa muzeumot (kivul-belul), utobbira hat orat szanva. Nagyjabol eleg is volt. Eleg szellos a muzeum berendezese, nem nyomnak agyon a mutargyak. (Nem csoda hogy szellos, ez az orszag legszelesebb varosa. Szorakoztato, ahogyan egy viszonylag nyugodt napon majd letepi az ember fejet a szel. Esovel es hideggel kombinalva aligha tetszett volna.)

* A bejegyzés címe eredetileg Palmerson North. Lásd: beküldött megjegyzések.

5 megjegyzés:

Szitya írta...

Elnézted/elírtad a város nevét: Palmerston North. Itt a Wikipedia cikk hozzá: Palmerston North. És ez a kép jó lenne talán illusztrációnak: Wind farm (igaz, nem ott, hanem kicsit észak-keletebbre, Ashhurstnél készült).
Figyusz, minden nap arra gondolok, hogy mi a fenét keresek itt, amikor Új Zélandon kellene lennem. Köszi, hogy segítesz ebben az önmarcangolásban. De tényleg.

Szitya írta...

Valahogy a Wellingtonos rész lemaradt a cikkből, csak itt a comment szekcióban látszik. De ha már Wellington, kint vannak még a Lord of the Rings díszletek a városban? Nem messze a Te Papa-tól van egy tér, ahol egy barlangi troll fenyegette a járókelőket egy épület homlokzatáról. Meg volt egy fell beast (mi lehet a magyar neve?) annak a mozinak a tetején, ahol a filmeket először bemutatták.

Zubi írta...

Koszi! Beugratas volt :) Eloszor tenyleg elgepeltem a keresoben, aztan gondoltam, igy hagyom, sot, cifrazom kicsit, hatha valakinek feltunik. A vicces az volt, hogy a hibas nev ellenere is volt par kep az egyetemrol. Gondolom azert, mert a t hangot elnyelik. (A helyiek meg ugyie Palmie-nek nevezik a varost)
A dekoraciok mar nincsenek kinn, gondolom, harom evvel az utolso bemutato utan mar isse megkopott a cucc. De azert a LOTR turistaipar viragzik.

Zubi írta...

Nem tudom, mi nem latszik a szovegbol, szitya. Wellingtonrol nem irtam sokat, csak ket mondatot, en Mac-es Safari bongeszovel latom. Viszont nem tudom modositani a post-ot, mert valamiert megserult. Volt mar ilyen. Talan egyszer majd kijavitom, most nincs ra eleg ido.Kivancsi vagyok, ez a megjegyzes is duplazodik-e, mint az elozo (a masodpeldanyt toroltem).

Zubi írta...

Így, két évvel később inkább kijavítottam a post címében a városnevet, ne szaporítsam a hibás bejegyzések számát.